Klarna’s Betaal in 3 delen is een alternatief voor traditioneel krediet zonder rente, waarbij klanten in 3 gelijke delen hun bestelling kunnen betalen. De betalingen worden automatisch iedere 30 dagen afgeschreven van de geregistreerde creditcard of gekoppelde bankrekening tot de bestelling volledig is afbetaald.

Hoe werkt het?

  1. Jouw klant kiest bij het afrekenproces voor Klarna’s Betaal in 3 delen.
  2. Voordat jouw klant het betaalproces kan voltooien, wordt hij gevraagd om voor het afronden van de bestelling specifieke klantinformatie in te vullen. Dit proces wordt doorlopen met behulp van een eenvoudige ID-verificatie.
  3. Vervolgens wordt jouw klant gevraagd om de bankrekening te koppelen of om een creditcard of betaalpas toe te voegen. Dit proces hoeft maar één keer te worden doorgelopen - wanneer de betaalkaart is gekoppeld, kan de consument dit terug vinden in de Klarna app. Klarna laat de klant direct weten of hij in aanmerking komt om in termijnen te betalen.
  4. Nadat deze stappen zijn doorlopen, brengt Klarna de eerste termijn van de betaling direct in rekening.
  5. Jouw klant ontvangt een bevestiging via de e-mail met een schema voor de resterende termijnbetalingen. Deze kunnen in drie gelijke delen worden betaald over een periode van 3 maanden. Ook kan jouw klant ervoor kiezen om het resterende bedrag vervroegd of in één keer te betalen.

Over Klarna

Klarna is actief in 19 landen, kent meer dan 90 miljoen eindklanten en werkt met meer dan 250.000 (web)shops samen. De achteraf betaalmethode biedt haar dienstverlening aan consumenten en retailers waar thema’s zoals social shopping en persoonlijke financiën centraal staan. Klarna werd opgericht in 2005 in Stockholm en bundelde in 2014 met SOFORT als de Klarna Group.

Door Klarna via PAY. aan te bieden in jouw webshop, creëer je niet alleen een frictieloze klantervaring, maar verhoog je ook gegarandeerd de conversie en boost je jouw gemiddelde orderwaarde.